2012.09.01.
14:45

Írta: vilola

Helikopterkaland a szobában

Szombat reggel, Marci visszaérkezve a boltból, a porszívót meglátva, kétségbeesetten néz - "Felporszívóztál már?".

Hiányzik Neil egyik alkatrésze, a tegnapi zuhanásnál esett ki belőle.

Új hobbink van, helikopterezünk és Neilnek hívják. Marci mérhetetlenül boldog évek óta vágyott rá és most megszerezte. Ventillátorként is jól működik a cucc, melegebb napokon jól jöhet még.

14+.JPG

Tegnap délután jött elém a buszmegállóba fülig érő szájjal, kezében a szerzeménnyel.

Az első sokk kidobozoláskor érte, nincs elem. Következő sokk, irány az Ikea, mert ott terem elem.

Majd a felszállás nehézségével kellett megbírkózni. Amikor végre felszállt, nekicsapta a plafonnak.

Utána jött a szerelés és a mérhetetlen sok youtube video, hogyan szereljünk helikoptert.

Majd a kétségbeesés, hogy Neil nem repül és az elhatározás, hogy holnap visszamegy a boltba.

Ehelyett megszerelték,kapott alkatrészt is és Marci egész ügyesen irányítja.

(V)

 

IMG_0221.JPG

Elhatároztam. Évek óta akartam, többre már alkudtam is, teszteket olvastam, videókat néztem a youtube-on és megkérdeztem mindenkit akinek volt-van-lesz ilyeje, mert ugye ilyen kell mindenkinek! Pénteken munka után végül a döntést tett követte, nem haza mentem miután kiszálltam munkatársnőm kocsijából, hanem egyenesen a neten talált "játékboltba", ahol kutatásaim szerinti legjobb ár/érték arányú helikopterek teremnek. Félóra séta és már ott is voltam az üzletben ami félig játékoltnak, félig roncstelepnek tűnt, már láttam is lelki szemeim előtt, hogy ez nem egy egyszerű, "egyszer megveszem oszt kész" kaland lesz, én most egy rendszeres kiadásokkal járó elfoglaltságot veszek...

IMG_0262_1.JPG

A boltban szétnézve láttam, hogy az én 119 Zzotyba kerülő gyöszöm igen csak az alsó polc, ennél talán már csak néhány alkatrész olcsóbb. Volt egy kis időm, az ember éppen telefonált, légcsavarokat rendelt kétségbeesetten, pedig volt előtte vagy száz... biztos fogyóeszköz...Ezért jobban szétnéztem, volt ott minden. Egy világháborús Spitfire roncsainál álltam meg mikor az eladó odajött és kedvesen megkérdezte miben segíthet - "Ö... izé.. helikopter kéne, pici, otthonra..."- majdnem hozzátettem hogy nem nekem lesz, de inkább máshogy ütöttem el a feszültséget- "ez meg találkorott egy Messerschmittel" - mutattam a Spitfire roncsra - "Igen, de azt már sikerült megszerelni a héten, ütköztek, az angol húzta a rövidebbet" - szólt a válasz - "szóval helikopter kéne, pici, otthonra, kezdésnek"- talált süllyed, profi hozzáállás - "Kipróbálja?" - na ezért nem az Empik-ben veszem 20 zlotyval olcsóbban, ehhez kaptam némi oktatást is, megéri...

Az első gondok már otthon jöttek elő, mint Viola már említette, elem kell a távirányítóba... az meg Ikea.. nagy gond... aztán nem túl egyszerű a nappalinkban manőverezni, aminek egy keményebb kényszerleszállás, vagy mondjuk inkább kontrollálatlan plafonnal ütközésből eredő zuhanásnak, a kis gép elvesztette stabilizátorait és onnantól kezdve lehetetlen volt irányítani. Szétszedtem, összeraktam, utánaolvastam de semmi. Vígasztalás képpen megnéztem néhány videót ahol Neilnél sokkal drágább repülők törnek, volt olyan ahol a gép kigyulladt és a kétségbeesett gazdája azt sem tudta hogyan oltsa, mit mentsen ki a roncsból... szomorú látni... az igazi modellező szabadidejének nagyrészét szereléssel tölti, aztán meg a többszáz órányi munkaóra újabb munkaórákat eredményez...

Na mindegy, én szombat reggel kocsiba pattantam, és irány az üzlet. Egész úton a lehetőségeket latolgattam. Visszacserélik? Ahhoz be kéne bizonyítanom, hogy nem zuhantam le, elsőre ez nem tűnt bonyolultnak. Biztos elhiszi, hogy ez a kis "kína nép ajándéka" csak úgy elromolhat, aztán ad másikat, esetleg a 119 zlotymat adja vissza, abból veszek egy olcsóbbat (vagy hozzádobok némi pénzt és drágábbat veszek, elindulok a lejtőn, minden pénzem erre megy majd... ) és minden rendben lesz. A szerelhetetlenség lehetősége nyomasztott egy picit, de talán azért mégis szerelhető, nem tudom. Megérkeztem a boltba, a parkolóban egy nagy dög szerepjáró, alig tudok leparkolni, bent a gazdája éppen faanyagot vesz lezuhant gépéhez. A boltos rámnéz- "csak nem lezuhantunk?"- az elromlott, cseréljük ki szöveg törölve... -"ja, olyan furcsán mozog, pedig nem is esett nagyot" -persze, a plafontól zuhant a padlóig az asztal érintésével és az volt aznap kb. a 40. becsapódás... -"őőő.. láttam vannak hozzá alkatrészek, gondolom nem hiába, lehet vele valamit kezdeni?"-itt már rajta voltam a "javítsuk meg" stratégián, kerül amibe kerül, én helikopterezni fogok a hétvégén és kész, az idő is pont megfelelő hozzá, semmi lelkiismeretfurdalásom nem lesz, ha nem megyek ki az esőre. Az ember megszerelte Neilt, én meg vidáman hazahoztam és félóránkét ( ennyi ideig töltődik ) 5 percet repülök ( ennyit bír ) , berakok valami jó zenét ( Hendrix a befutó ), és indul a felfedezés!

(M)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mierteppenkrakko.blog.hu/api/trackback/id/tr524745461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kulturkommando 2012.09.08. 09:16:15

jó cikk! két éve vettem apunak egy olcsó helikopterszerű bestiát, de azzal csak annyi lehetett a cél, hogy minél tovább a levegőben maradjon. irányítani nem igazán lehetett... a fotó alapján ez eggyel komolyabbnak tűnik! Jó játékot! üdv
süti beállítások módosítása